Najprej
skušajmo ugotoviti, KAJ je, to, nasilje.
Nasilje
je sleherno izkazovanje, s katerim s pomočjo SILE uveljavljaš neko SVOJO voljo,
s katerim nekoga/nekaj priSILIŠ v to, da opusti svojo voljo, in upošteva tvojo!
Z nasiljem
se lahko izkazuješ na številne načine.
Nasilen
si že takrat, kadar na SILO privijaš nek vijak, in ne spoštuješ dejanskih
razmer, njegove »volje«, celo potrebe »po počitku«, ker, preprosto, zanemariš »utrujenost«
materiala, pa nadaljuješ, s svojim na-silo-privijanjem, in tvegaš, s tem, da
vijak – poči! Da samemu sebi narediš tako, da lastno delo mečeš vstran. Ja…
Obči »vedo«,
da z nasiljem ničesar ne dosežeš, vsaj na dolgi rok, čeprav – ko bi bilo temu
res tako, potem bi imele psihiatrične ustanove vsaj za polovico manj dela!
Nasilje
je takrat, kadar izSILIŠ prednost v prometu, ali kadar »preskočiš« neko vrsto,
s čemer ostale priSILIŠ v to, da morajo dlje čakati, na doseganje nekih svojih
ciljev, ker so tebi tvoji cilji (naj)pomembnejši.
Nasilje
je pravzaprav vsakdanji, dobesedno samoumeven, »normalen« način izkazovanja v
svetu – nagonske pameti! Ne nazadnje, Narava je, s tistim bojem za obstanek,
porodila tudi sebičnost, in le-ta je popolno nasprotje uvidevnosti, in le-ta ni
vselej zares uvidevna, pač pa je večinoma zgolj TOZADEVNA, ker je izkazovana
zaradi prepovedi, zapovedi, in predvsem zaradi strahu pred posledicami! Sebična
bitja, nagonska bitja vedno najprej za sebe poskrbijo!
Da,
nasilje je nekaj običajnega v celotni naravi. S tem, ko muli brste, srna
drevesu preprečuje izkazovanje njegove volje – drevo je pognalo, te brste,
zato, da bi veja še naprej rasla, da bi nove vej(ic)e nastale, in srna mu
prepreči, to, izkazovanje njegove volje. Ne nazadnje, tudi volk na SILO odvzame
srni živetje…
Ko sem
se pogovarjal, s številnimi sogovorniki, sem namenoma izbiral samo tiste teme,
tiste vsebine, katere bi morale biti vsem in vsakomur po/znane, celo
razumljive, in ena od teh tem je bila prav nasilje. In tu bom, na kratko, v
grobem, povzel pogovor z nekom, ki je »izobražen«, celo »visoko izobražen«,
obenem pa tudi veren, in se celo ima za »vzornega vernika«. In, mimogrede…
Izobraženost
(dejanska, ne ta obča) in verovanje sploh ne gresta skupaj! Izobraževanje,
vedenje, znanost… temelji na dvomu v obstoječe razlage (resnice), temelji na
POTREBI PO UGOTAVLJANJU DEJSTEV, pa se na tak način izkazuje (raz)um(skost)…
dočim je verovanje zgolj in samo nekritično sprejemanje nekih TOZADEVNO
absolutnih resnic, celo ne dopušča dvoma v te »resnice«, in celo – ni zmožno
niti tega, da bi na osnovi ugotovitve o tem, da je bilo že nič koliko teh »absolutnih
resnic« spremenjenih, da so bile prepoznane kot napačne, lažnive, ja, da bi na
osnovi te ugotovitve po/dvomilo v verodostojnost tistega, ki te »resnice«
razlaga, jih podaja, ker – če si se mi že tolikokrat zlagal, povej, kako naj ti
sploh verjamem… ja, verovanje = NEum(nost)!
Z
omenjenim sogovornikom sem se pogovarjal o enem in istem predmetu (nasilju),
in sem samo spreminjal okoliščine
izkazovanja taistega nasilja. Da bo razumljivo, podam, kar po točkah,
omenjen pogovor…
1. Nasilje v odnosu do nekih NAČELNIH
stališč
Žal
mi je, ampak tu moram, pred samim podajanjem pogovora, medvzklikniti, kajti –
nagonska bitja NE PREMOREJO NAČELNOSTI, in je, potemtakem, beseda »načelno«, »načeloma«
sila nehvaležna stvar, takrat, kadar govoriš o – nagonskih! Ampak, naj bo…
J:
kaj meniš o nasilju?
NN:
Sem brezpogojno proti nasilju, nasilje
ni dopustno!
J:
Tudi takrat, ko lahko hitreje, lažje dospem do nekega stanja, ki bo boljše za
vse?
NN:
Tudi takrat nasilje ni dopustno, cilj NE
opravičuje sredstev!
Bentiš,
pomislim, še zaljubil se bom vanj, tako lepo mi govori, ampak… nadaljujem, še
vedno s pogovorom o nasilju, le da »zorni kot« nekoliko spremenim, spremenim
okoliščine, znotraj katerih se odvija, neko (vseeno katero) nasilje. Pa…
2. Nasilje s pozicije neke DOMNEVNE
lastne ogroženosti
J:
Kaj meniš o džamiji, v Ljubljani?
NN:
Ne smejo pustiti, da jo z/gradijo! Muslimani so nasilni, vsi po vrsti, njihova
vera temelji na nasilju. Poglej, kaj delajo, ves svet ogrožajo. Pred njimi ne
bo miru, dokler jih ne bo nekdo pobil!
Opa,
»visoko izobražen«, obenem »vzoren vernik«! Hm, takole zapisujem, po korakih…
-
Bojda
ga njegova vera uči v biti dober, človečen, on bi pa kar pobijal, tiste neke, drugačne.
Resda jih, MORDA, ne bi sam, bi raje videl, ko bi to, namesto njega (da se ON
NE BI IZPOSTAVLJAL), nekdo drug počel, vendar… mar pobiti nekoga NI NASILJE?!
-
Ko
bi bil vsaj osnovno razgledan (splošno izobražen) bi vedel tudi o tem, da…
Njegova
vera, njegova Cerkev tudi dandanes »stoji« za mnogimi SVINJARIJAMI, ki se
odvijajo, po Svetu… in se, te svinjarije, odvijajo tudi na osnovi SILE,
PRISILE, NASILJA!
Ko
bi zmogel dojemati, bi vedel, da Cerkev (njegova, in njegova vera), z raznimi
misijoni, NE izkazuje pomoči (tako, kot trdi, da to počne), pač pa dobesedno
SILI neko, tamkajšnje prebivalstvo v to, da – sprejme Kristusa, krščanstvo za
SVOJO vero. Če ne sprejmeš, te vere, ne dobiš ne postelje, v tem misijonu, ne
obleke, ne hrane, lahko DOBESEDNO CRKNEŠ, pa nikomur ne bo mar za to!
-
Ko
bi bil vsaj malo izobražen, bi vedel o nekih križarskih vojnah, o nekih
klanjih, pobijanjih… o nekem stališču Cerkve ob raznih vojnah, tudi o drugi
svetovni… bi vedel, preprosto, to, da je taista Cerkev, ki se, po tvojem, za
pravico bori, tako hudičevo hinavska, pokvarjena, nemoralna… da bolj biti ne
more! In…
-
Ko
bi bral, razne »svete zapise« (bog-ne-daj, da ti pred oči dospe Stara zaveza,
tam ni le nasilje izkazovano, prej krvoločnost!), bi vedel, da – vsako nagonsko
ravnanje (pa tudi verovanje) temelji izključno na lastnih interesih, in da je
za te interese pripravljeno vse narediti, potemtakem se tudi z nasiljem
izkazovati!
3. Nasilje s pozicije UVELJAVLJANJA
LASTNIH INTERESOV!
Tudi
tu moram nek medklic izkazati, kajti – tudi uveljavljanje potrebe po lastni
varnosti (neogroženosti), takrat, kadar se znajdeš na poziciji DOMNEVNE svoje
ogroženosti (prejšnja točka pogovora), je uveljavljanje lastnih interesov!
J:
Kaj praviš o stanju, družbenem.
NN:
Komaj čakam, da bom spet šel pred parlament, imam že pripravljene kocke.
J:
Kakšne kocke?
NN:
Ja, granitne. Sem jih tudi takrat metal, in komaj čakam, da spet kakšno vržem.
Dobro.
Zdaj pa takole: tisti, ki so metali, kocke, jih, domnevam, niso metali v tla,
predse, pač pa proti policijskemu kordonu, in vanj. Vsaka kocka ima – koliko,
tri, štiri kilograme, ali več? Granit je zelo trd material, pa…
Če
kocka prileti, v nogo, na primer, lahko zlomi, celo zdrobi kost. Če prileti v
glavo, lahko –ubije!
Vsakdo, ki je metal te kocke, se je izkazoval z
nasiljem, je NASILNEŽ!
Pa čeprav se, samemu sebi (in ostalim bebcem) zdi dober, pošten, celo nek »borec
za pravico«, je povsem običajen bebo, ki se niti (morebitnih) posledic lastnega
ravnanja ne zaveda!
In moj sogovornik je, s tem, ko je povedal o kockah,
povedal tudi to, da je nasilje
upravičeno, celo (po)hvale vredno,
takrat, kakopak, kadar je usmerjeno v zagotavljanje določenega ugodja njegove
riti… pardon, sem že popravil, poprej – v ugodje RITI, nemoralne! In – v konkretnem
primeru sogovorniku cilj še kako
OPRAVIČUJE sredstva!!!
4. Nasilje kot sredstvo »pravice«
Malček
sva pogovor usmerila drugam, tako, za sprostitev, potem pa sva se vrnila k
nasilju…
J:
Kaj meniš o nasilnežih?
NN:
Treba jih je kaznovati.
J:
Vse?
NN:
Vse.
J:
Brez izjeme?
NN:
Brez izjeme.
J:
Kaj pa je s tistimi, ki vidijo nasilje, in ga dopuščajo, čeprav imajo možnost,
da bi ga preprečili? V bistvu tudi oni sodelujejo, pri nasilju, s tem, ko ga
dopuščajo.
NN:
Tudi take bi bilo treba kaznovat!
J:
Vse, brez izjeme?
NN:
Da.
J:
Tudi tiste, ki, na primer, dopuščajo, v tem, »razvitem« svetu, povrh »civiliziranem«,
da otroci gladujejo, do sestradanosti, do smrti, da otroke pobijajo? Ni dopuščanje
tega tudi nasilje?
NN:
Je, tudi takšne bi bilo treba kaznovat!
J:
Vse, brez izjeme?
NN:
Vse, brez izjeme!
J:
Dobro, ampak, veš – tvoj bog vse vidi, tvoj bog je vsemogočen, tvoj bog dopušča
nasilje, omogoča njegovo izvajanje, potem je treba tudi njega kaznovat?!
NN:
To je pa drugo, bog že ve, kaj dela.
J:
Ti tega ne moreš vedeti, kaj bog ve, in česa ne, dejstvo je, da dopušča,
omogoča nasilje!
NN:
Ja, ampak zato, da skrbi za pravico, on z nasiljem kaznuje duše, za njihove
grehe!
J:
Kaznuje duše?! Daj, povej, kaj pa je duša nekega dojenčka, eno-, dvoletnega
otroka takega naredila, da jo mora bog kaznovati?
NN:
Ni naredila v tem življenju, ampak v nekem prejšnjem!
J:
V prejšnjem, življenju? Res? Hm… Toliko, da ti povem, tebi, bojda celo »vzornemu
verniku«: niti tega, v kar, tozadevno veruješ, NE poznaš, ker, veš – krščanstvo
NE veruje v poprejšnja življenja, NE veruje v reinkarnacijo, potemtakem
tudi bog ne kaznuje duš za neka njihova poprejšnja izkazovanja!
Ja,
takole, niti dve uri ni trajal pogovor, in niti četrtine časa nisem potreboval,
za ugotovitev, da imam opraviti z nagonsko zasnovanim, NErazumskim bitjem! Z
bitjem, kateremu bi lahko očital dvoličnost, hinavščino, pokvarjenost,
nemoralnost, lažnivost… same slabe stvari, ko ne bi vedel tega, da – to bitje
NIMA enovite zavesti, potemtakem ni zmožno zavedati se celote, niti samega
sebe, zato tudi je – nagonsko! Se obnaša natanko tako, kakor mu veleva,
obnašati se, nek njegov položaj (njegova, vsaj domnevna, varnost/neogroženost,
ne/ugodje), v okviru okoliščin, ki se spreminjajo, so, vsakokrat, drugačne.
Redkost?
Žal ne, celo daleč od tega – pravilo! Absolutna večina je sestavljena natanko
iz takšnih bitij!
Ni komentarjev:
Objavite komentar