četrtek, 3. marec 2022

Ti, ti, grda nesposobnost!

V enem prejšnjih sestavkov sem zapisal, da »…sem se, v okviru LASTNE NESPOSOBNOSTI, preselil bogu-za-rit.« In sedaj namenjam nekaj besed nesposobnosti, takšni in drugačni, morda grdi, morda ne…
 
Živim v času, ko prevladuje NESPOSOBNOST. Dobro, prevladuje v vseh časih, a so sedanji drugačni po tem, da je ta, nesposobnost, na temeljih »demokracije«, preplavila dobesedno VSE, prevladuje tudi tam, kjer NE bi smela sploh biti, prisotna, kaj šele neko vidnejšo vlogo igrati – na mestih odločanja!
 
Obči »vedo«, da vse vedo; da vse znajo; da so za vse usposobljeni (če o vsem govorijo, potemtakem, domnevam, vedo, o čem govorijo, pa – če vedo, o čem govorijo, potem so za to, bržčas, tudi usposobljeni, da so za vse sposobni, zmožni)…
Dejstvo je, da ti, obči, niti o samih sebi NIČESAR NE VEDO, vsaj tistega poglavitnega, vsebinskega ne, da se NITI LASTNIH IZKAZOVANJ in njihove NEPRAVILNOSTI, NEMORALNOSTI ne zavedajo! Kako bi se zavedal nečesa, česar ne premoreš, česar ne moreš spoznati niti s pomočjo slovarja, da ti pojem predstavi, opiše, pojasni, ko pa ti, še vedno, NE veš, kako to zares izgleda, kako se počenja, izkazuje!? Ko NISI ZMOŽEN RAZUME(VA)TI!!!
 
»Sposobnosti« občestva so vidne na vsakem koraku. Njihovi »dosežki«, v zadnjih treh desetletjih, kolikor obstaja ta »demokracija«? Takole, jih nekaj naštejem:
-        Gospodarstvo bodisi uničeno, bodisi pokradeno in požrto! Država nima svojih, omembe vrednih, virov, na temelju katerih bi poskrbela za lastne potrebe!
-        Zadolženost iz mandata v mandat večja. Vsak idiot se zna zadolževati, in požreti, izposojeno, to res ni neka umetnost, neka posebna sposobnost, ampak – »malček« težje je ustvariti, in vrniti dolgove, ter ob tem zagotoviti še tisto, kar potrebuješ za lastno preživetje!
-        Pravne norme, pravni red? Lopovi veselo, in še vedno, kradejo, celo nagrajevani so, za svoja uspešna početja, zasedajo položaje. Nemoralno je nekaj povsem običajnega, »normalnega«. Kako bi ne bilo, ker – svinji je, v svinjaku, svinjanje in svinjarija samoumevna stvar, ne nazadnje – ko ne bi svinjala, tudi svinja ne bi mogla biti!
-        Zdravstvo – vse bolj plačljiva zadeva. In še bolj bo. Razni objekti za rekreacijo – plačljiva zadeva. In še bolj bodo. Šolstvo, tisto »vsakomur dostopno« - vse več je zbiranja pomoči, za tiste, ki ne morejo dospeti niti do malice, pa zvezka in knjige. In še več ga bo, tega zbiranja…
 
Ja, to so dejanski izkazi »strokovnosti«, »vedenja«, »znanja«, »usposobljenosti«, ne nazadnje – »moralnosti« teh, katerim je »demokracija« omogočila to, da – izkažejo vse tisto, česar so, zares, sposobni: bebavosti, nesposobnosti, nemoralnosti!
 
Očitajo mi, da sem domišljav. In vzvišen. In mi očitajo ti, in takšni, ki se z obojim izkazujejo, seveda. V bistvu mi same sebe, svoja izkazovanja očitajo, ker…
Desetletja izkazovanj sem potreboval, preden mi je samokritičnost (obči, poglejte v slovar TUJK, da tudi za tem NE boste vedeli, kaj to je!) dovolila dospeti do samozavesti, ker – bentiš, ja, če si se tolikokrat z uspehom izkazal, pa na pošten, moralen način, potem, očitno, veš, znaš, razumeš! In – bom sedaj, zaradi domišljavih bebcev, tajil lastne zmožnosti, jih celo zanikal, in se izrekal s tistim: ja, KRETENI, prav imate?!
Vzvišen? Imam nekaj, česar oni NIMAJO, pa – če oni vidijo svet postavljen na noge, ga jaz vidim povsem drugače, postavljenega na glavo (in obratno). Njim oblast-pokvari, meni pokvarjenci-pokvarijo-oblast… in je nešteto takšnih razlik v videnju, pravzaprav so razlike v VSEM! Pa…
Se res potrebujem vzviševati, napram nekomu, ki vse »dojema« popolnoma napačno, DEJSTVOM NEUSTREZNO, NERESNIČNO?! Se potrebujem vzviševati napram nekomu, ki se s svojim mišljenjem izkazuje kot popolno nasprotje mojega mišljenja?! Poznaš geometrijo? Nariši neko daljico, vodoravno, nato nanjo, pravokotno, nariši drugo, daljšo, takšno, ki bo segala prek vse višine lista. Naj, ta druga, seka prvo, in naj ti bo prva tisti 0 (NIČ), osnova, izhodiščno stanje, pa – tista črta, ki gre navzgor, od te vodoravne, je plus, ona preostala pa minus. Tista spodnja, do kod seže? Samo do vodoravne, do izhodiščne, do tistega 0 (NIČ)! Ja…
Kaj bi se vzviševal napram tem, ki so NErazumski, ki s svojim mišljenjem ne sežejo do tal, na katera svoja stopala polagam?! Ob mravljici ne potrebujem stopiti na prste, sem že sam po sebi dovolj, celo preveč visok, da bi se iz oči v oči gledala!
 
Kakorkoli že – DA, časi NESPOSOBNIH, časi BEBCEV! Hura, trikrat celo, za vse njihove »dosežke«. Vse nižje in nižje vodijo, tja, na dno neke nič-kaj-prijetne-jame! Vendar – ti, bebci, prosperirajo, uspevajo, če ne drugega, (pre)živeti, tisti »zgoraj« pa si celo gradove gradijo! Pomeni, da so SPOSOBNI…
Ja, seveda da so, sposobni, ampak – veš česa so sposobni? Tistega od maloprej: kot svinja sredi svinjaka uspešno svinjati!
KO bi bila njihova uspešnost odvisna od njihovega DEJANSKEGA ZNANJA, od njihove zmožnosti za BITI MORALEN (potemtakem NE goljufati, ne krasti…), bi jih sploh slišati ne bilo!!! Potemtakem – je njih nesposobnost grda?
 
Neumno je opredeljevati se do (objektivnih) dejstev, med katera sodi tudi naravna zasnovanost, tako, da jih vrednostno ocenjuješ, v smislu grd/negrd, dober/nedober… dejstva so dejstva, kot takšna obstajajo od samega svojega začetka, in bodo obstajala vse do svojega konca, in je popolnoma vseeno, če so mi, ali ne, všeč! So, kakršni so, in pika! V svojem naravnem okolju (svetu) bi se izkazovali drugače. Tako, kot se izkazujejo razna »primitivna« plemena: greš v gozd, na lov, če imaš srečo, preživiš, in se vrneš, če imaš še večjo srečo, ujameš, in si sit, če pa ne… si zgolj in samo delček Narave, si ne domišljaš lastne večvrednosti, in še zlasti ne tega, da si pametnejši, od taiste Narave, pa gre, zmoreš celo NORMALNO živeti. Tako, kot zmore normalno živeti sleherno NAGONSKO bitje. Ko pa se znajdeš v svetu RAZUMA, pa ko tudi samega sebe za razumnega razglašaš (ja, saj smo si povsem enaki, po izgledu, navzven, potem tudi smo enaki…), in hitiš, svoji »razumnosti« primerno razreševati »družbena« vprašanja, ja, potem pa – če si bebec, potem se lahko samo z bebavostjo izkazuješ, in izkažeš! Z NEuspehom (razen, če ti je uspeh razkrajanje, uničevanje).
 
Tudi jaz sem nesposoben, priznam. In se celo z dvema podobama te, svoje, nesposobnosti izkazujem…
Prva – niti pod razno ne bom, nikoli, rekel, da se na vse spoznam, da o vsem vem! Bentiš, obstajajo področja, v nekih razvrstitvah, bodisi znanosti, ali zgolj dejavnosti, za katera niti slišal nisem, da obstajajo, kako bi šele karkoli vedel, o njih početju, o predmetih, s katerimi se ukvarjajo?!
Obstajajo področja, za katera vem, da obstajajo, celo učil sem se, o določenih zadevah, s teh področjih, celo del tega učenja mi pomaga, pri spoznanjih, do katerih dospevam, vendar – tako hudičevo premalo vem, o neki fiziki, pa kemiji, strojništvu, gradbeništvu, energetiki, medicini, astronomiji…da bi samega sebe dobesedno za IDIOTA prepoznal, ko bi se šel kaj resnejšega pogovarjati, o zadevah s teh področij! Sem, za ta področja, nesposoben, celo za pogovarjati-se-o-njih!
Ja, tam, kjer pa se zmorem izkazati, z nekimi rezultati, doseženimi, potemtakem, skozi čas, in v praksi, ja – tam bom pa bebcu zelo, zelo težko priznal njegov »prav«. Pa ne radi moje vzvišenosti, radi moje neke potrebe po imeti-vedno-prav, ampak – če že vidim, da zaseravaš, vse, česar se lotiš, kaj, naj ti sedaj še jaz pomagam, da boš uspešnejši, pri tem svojem zaseravanju?! In naj se, tebi na ljubo, lažem, češ prav-imaš?!
 
In druga podoba moje nesposobnosti? Preprosta…
Poglej, to samoopredelitev sem zapisal, ko sem govoril o tem, kako sem svojo življenjsko stisko reševal, pa…
Že dve leti prej, preden sem dobesedno na novo življenje zastavil, so bili moji prejemki (bil sem samozaposlen v kulturi), mesečni, bolj kot ne – simbolični. Niso zadoščali niti za plačevanje prispevkov in dajatev, kajti…
»Demokracija« je sila napredujoča zadeva, pa – ko narodnjaki stopijo na prestol, takrat narodnjake tudi krog sebe zbirajo, pa… ja, prišlo je tudi do tega, da so narodnjaki postali lastniki časopisov, in revij, pa da so, takisto, narodnjaki postali tudi uredniki, in – kaj je boljšega, kot to, da se vsa pamet na kup zbere?!
Ti, narodnjaki, so ugotovili, da se bolj splača, če objavljajo reklame, in osmrtnice, kot pa zadeve, povsem nepomembne za živetje. In ker sem se jaz ukvarjal natanko s takšnimi zadevami (pomisli na ministra WC krtačka, tudi on sodi, med te, narodnjake), so mi (ne samo meni, pač pa tudi meni) vse bolj krčili prostor, namenjen objavljanju tovrstnega (nespametnega, nepotrebnega, kakopak) početja, pa… manj ti objavijo, manj ti plačajo, dokler, na koncu, ne zveš, da je, na primer, neka priloga, ki je obstajala VEČ KOT SEDEMDESET LET – ukinjena! Narodnjaki in njihova, narodnjaška, pamet, že ve čemu!
Ja, takrat sem živel tako, da sem, ob vsem ostalem, vedel (se zavedal) to, da imam še deset let do upokojitve. In do dočakanja svoje prve pokojnine. Deset let. Ni malo, kajne?!
In sem vedel: za socialno pomoč NE bom prosil! Najprej zaradi tega, ker sem zmožen delat, in pričakujem le to, da imam, zares, ne le v gobcanjih, možnost na pošten način, na temelju korektnega, poštenega dela, poskrbeti za lastno življenje! Obenem pa zato, ker – mi je žal, ampak v svinjaku – čim manj imaš opraviti s svinjami, čistejši boš izšel, iz tega opravljanja-s-svinjami!
 
Dobro, ampak…
Imel sem več kot dvesto m2 stanovanjskih površin. Ko bi jih prodal, bi prejel, po takratnih razmerah na tržišču, vsaj tristo tisočakov, evrskih, seveda. In bi lahko, s tem denarjem, ne samo preživel, čas do upokojitve, pa se ne zadolževal, ne bil prisiljen v izkazano reševanje lastnih pogojev živetja, pač pa bi mi še za »danes«, za še kar nekaj let ostalo, ampak…
Že kot mlad sem ugotovil tisto, o čemer govorim v Uz pasuljče komad 'leba: potrebujem možnost umakniti se  neljubemu delovanju vremena, nekje pre/spati, se umiti, in zadostiti neke temeljne fiziološke potrebe. Da, tudi jesti, in vnašati tekočino, moram…
Že ko sem zastavljal gradnjo (najprej, prvo, zaradi reševanja stanovanjskega vprašanja, drugo pa zaradi reševanja zdravstvenih težav otrok), sem vedel, da – zase NE potrebujem gradu(ov), delam zato, da bom otrokom razrešil stanovanjsko vprašanje, da ne bodo potrebovali sami skozi neštete težave, pa – če jim bo všeč, dobro, če ne – bodo pa prodali, in si, skladno s svojimi zmožnostmi, boljše omislili. In…
Ko sem zastavljal, na novo – niti za sekundo nisem pomislil, da bi spremenil svoje odločitve, daleč od tega – vse te površine sem podaril otrokom, lastništvo prepisal nanje! Čeprav sem se, pa še kako, ZAVEDAL, da nimam, za naslednjih deset let, jamstva za to, da bom zmogel preživeti! Čeprav sem se zavedal, da bi mi bilo zlahka rešljivo vprašanje lastnega živetja, ko bi prodal. In za en sam hipec NISEM, in NE obžalujem, in nikoli NE bom obžaloval takšnega svojega ravnanja. Ne nazadnje…
 
Dvanajst let sem bil direktor. Imel sem priložnosti prejemati podkupnine, so mi jih ponujali; krasti, goljufati – mejduš, če vsak BEBEC zna sebi lažje (NEmoralne) načine (po)iskati, pa, valjda, bi znal tudi sam – teorijo poznam, če sem uspeval pošteno, je nepošteno krepko lažje, samo…
NISEM, in NE obžalujem, in nikoli NE bom obžaloval takšnega svojega ravnanja. Kljub temu, da sem, tako, kakor sem hodil, hodil po krepko težji poti, kot je pot, uhojena, teh občih. Kljub temu, da se nimam s takšnim materialnim imetjem izkazovati, kot se izkazujejo oni. Pa veš, čemu?
 
Znal bi, še kako bi znal, tako, kot zmorejo oni. Tudi zmogel bi, pač, neko ravnanje povežeš z drugim, in to je to. Samo, veš – razum premore tudi tisti nekaj, o katerem obči (prav tako) NIČESAR NE VEDO – poštenost, etičnost, posledično občutek ČAST(i)! Kako, hudiča, naj delam NEpravilno, ko vem, kako je pravilno?! Kako naj upam v boljši, zares normalen (potemtakem NEobičajen, NE sedanji) svet, če pa tudi sam svinjam, zganjam »običajnost«, svinjam sredi svinjaka?!
Ne, je tisti »nekaj«, v meni, ki mi preprečuje to, da bi menil, da se svet-vrti-krog-moje-riti. Da bi skupnost »tvoril« na vsak-sebi-in-zase način. Ne, je nekaj v meni, kar mi ne samo preprečuje, pač pa onemogoča to, da bi bil – žival?!

Ni komentarjev:

Objavite komentar