nedelja, 29. oktober 2023

Ko ne prideš do miru…

Včeraj sem napisal pesem »Na stanici do kraja«…
Napisal sem jo v srbskem jeziku, tu in tam me prime, in popelje, da se tako izkazujem, in sem jo, v želji, da bi preveril jezikovno pravilnost zapisa, njeno slovnično korektnost, poslal prijatelju, resnično dobremu Človeku, srbskemu pesniku…

Pesem ga je dobesedno »povlekla«, ne vem, če je preveč, v kolikor zapišem, da ga je na nek način »obsedla«… ugotovil je, in mi to nekajkrat poudaril, da je odlična, in da v njej ene same, niti najmanjše napake, jezikovne, ni, ampak…
Ko jo je bral, in je to ne-vem-kolikokrat počel, sinoči, je dobil občutek, da ji »nekaj« manjka, po njegovih besedah neka malenkost, drobtinica, vendar tega »nekaj« ne najde, ne ve, kaj naj bi bilo…
 
Pri zapisanih besedah, tudi, in zlasti v poeziji, je tako, da jih vsakdo osebno, na svoj način, povsem subjektivno doživlja, in je tako tudi prav. Samo bebcu je potrebno v nedogled »prevajat« zapisano, da bo zmogel, vsaj načeloma, »razumeti«, žal ne tudi – doživeti! In ravno zaradi tega se »smejim«, z grenkim priokusom, raznim »teoretikom«, in njihovim razlagam o tem, kaj je nekdo mislil, kaj je hotel povedati, z besedami, s katerimi se je izkazal, kajti – nikoli, ampak zares nikoli ne zmorejo dospeti »v kožo« tistega, čigar namere, misli, zapise razlagajo, pa da bi resnično vse to tudi razumeli! Ne nazadnje…
 
Neštetokrat sem doživel, ter zlasti pri aforizmih, povsem različna »dojemanja« mojih besed, večinoma celo tako, da so tisti, ki so jih prebrali, »vedeli« o tem, o čem sem (na)pisal, kaj sem z zapisanim hotel povedati, pa čeprav – je bilo njihovo »vedenje« popolnoma napačno, in povsem drugačno od mojih razmišljanj, misli, od izpovedne namere…
 
Ker je že sinoči moj prijatelj, dobri Jovo, nekaj ur namenil konkretni pesmi, iščoč tisti »nekaj«, katerega ne bo mogel najti, vsaj drugače ne, kot v okvirih subjektivnega dojemanja zapisa… ker me je bremenilo to, da pozablja na vse ostalo, kar tudi sodi v njegov dan, v njegovo življenje, in se zgolj pesmi, meni namenja… sem se odločil, da mu zapišem nekaj besed, s katerimi ga »odrešim« teh prizadevanj, in sem to tudi naredil, tako, kakor je izkazano v nadaljevanju…
 
 
Jovo moj dobri!
 
Evo i ja sam krenuo pa sam i sinoć, i jutros ne znam koliko puta (pro)čitao pesmu…
 
Možda se može čuti kao uobraženo, ali rizikujem:
-          što više pesmu čitam, više mi se dopada;
-          u svojoj priči, u izražajnom smislu ona je zaokružena celina, niti prekratko, niti predugačko napisana;
-          sam naslov, postojeći, lepo mi »peva u ušima« i smisaon je;
-          uzimajući u vid sam izgovor – pesma teče glatko, da bolje ne bi mogla, ni na jednom mestu se ne »spotiče«;
-          rimovanje je potpuno, znači i u formalnom delu pesma je u potpunosti »ispeglana«.
 
Već kad sam je napisao – nekoliko puta sam je pročitao, pre nego što sam hteo da proverim samu gramatičku pravilnost, i svaki put mi je, čitajući je, samo povečavala zadovoljstvo.
 
Da, stvarno, možda se može čuti kao uobraženo, ali meni, za moj ukus (a veruj da znam šta je samokritičnost) pesma nije samo odlična, nego je prosto perfektna, u okviru mojih mogućnosti, sposobnosti pisanja na srpskom čak vrhunska.
 
Retke su pesme, moje, koje mi, kad ih napišem, bude takvo osećanje, a ova je među njima, pa – kad stigneš do takvog zadovoljstva, prouzrokovanog nekim svojim radom, tada ti se probudi ono »ne pipaj, pusti taman takvo kakvo je«.
 
Meni je u veliko zadovoljstvo, iskreno, već to, što si pesmu doživeo kao odličnu, a uz to ustanovio da u njoj, po pitanju samog jezika, nema grešaka. Tako da nemoj da se mučiš, tražeći onu »mrvicu« koja ti ne da mira, jer, na kraju krajeva…
 
Moje razmišljanje, moj princip pisanja, uključuje i ubeđenje, da mora biti pesma, uvek, spodoba čiste iskrenosti, spontanosti, i što više je »peglaš«, što više je »obrađuješ« (neki to i mesecima dugo rade, ja nikada!) ona više postaje nalik na nešto veštačko, a veštačko mi je hladno, prazno, u njemu ne nalazim života.
 
Drago mi je, to, što te poznajem, to, što te imam na onoj drugoj strani razgovora, misli i želja, drago mi je to što nisi samo Čovek, nego si prava Ljudina, dobar, pošten, taman takav kakav jesi… znam, da mogu uvek da se obratim na tebe, i, veruj, to isto važi i u suprotnom pravcu, i za mene si, i u ovom, konkretnom primeru, uradio puno, i pokazao mi, po ne znam koliki put, da to kakvog te osećam ima realne osnove! Pa…
 
Hvala ti, iskreno, da iskrenije ne može biti!

Ni komentarjev:

Objavite komentar