torek, 31. oktober 2023

V spomin priklicano…

Priznam, popolnoma sem pozabil na notranjost svoje knjige Malo (z)mešano, katero sem spisal, in je bila objavljena, pred nekimi tremi desetletji. V olajševalno okoliščino si štejem dejstvo, da – ko bi mi nastavil cev samokresa na glavo, ne bi znal našteti vseh naslovov svojih, avtorskih, knjig, kaj šele tudi vseh tistih, v katerih sem, tako ali drugače, soudeležen. Potemtakem, moja krivda, količina, ki tudi tisto začetno navdušenje ob izidu prvih objav, prvih knjig, spremeni v neko, bolj ali manj, samoumevnost oziroma v nič-posebnost, je, kaže, v zadostni meri pripomogla k temu, da…
 
Sem bil danes, nedolgo nazaj, ko sem nekaj iskal, na knjižni polici, in mi je knjiga padla na tla, ter se razprla, dobesedno presenečen, ko sem na notranji strani ovitka ugledal svojo nekdanjo podobo, in pripisane neke besede. Pa sem pogledal, za kaj, v bistvu, gre…
 
Takole sem, kaže, »nedolgo« nazaj, izgledal. V nasprotju s trendom staranja, sem imel krepko manj las, kot jih imam danes, in golobrado ter golobrko sem, skorajda kot nek fantalin, zrl v svet. Kdo bi rekel, tudi sam se čudim, da sem bil, nekoč, mlajši, in celo mlad!
 
In potem sem prebral tudi besede, pripisane, ter ugotovil, da mi jih je, pravzaprav moji knjigi, dobrohotno, izjemno ljubeznivo, namenil pokojni slovenski pesnik, Jože Šmit, človek, ki je, bržčas, glavni in odgovorni krivec, za to, da sem se svoje zapise sploh podal pošiljati v uredništva. Kar zapretil mi je, »Uroš, če ne boš začel pošiljati, ne bova več prijatelja!«
Tako da, lepo prosim, tisti, ki se jezite name, zaradi mojih besed, razporedite svojo jezo na dva dela, in drugega kar Jožetu Šmitu namenite. Resda se mu bo še bolj »fučkalo« radi tega, kot se meni, ker je, žal, že dolgo pokojni, a – poskusiti ni greh!
 
In… ko sem ugledal, v Šmitovi, in meni sila prizanesljivi, uvodni besedi neka imena drugih avtorjev, takrat je malo manjkalo, do tega, da bi se lopnil po čelu, češ – in ti si potreboval še več kot dvajset let, po tem, da si si drznil izreči tisti »da, sem pesnik«!?



Ni komentarjev:

Objavite komentar