Piha,
na trenutke celo bije, obenem pa je tudi dežinke moč zaznati. Resda ne lije, a
je nebo v sivino odeto, pa ne vem – bi nerazsvetljenemu nebu verjel, ali,
morda, razsvetljenim vremenoslovcem?!
Včasih
so, baje, kmetje že po vilah, tistih, za kidanje gnoja, denimo, vedeli, kakšno
bo vreme. Ne verjamem, kmečka pamet je, še vedno, kmečka, vile tudi obstajajo,
in vreme, obenem pa – še tisto, kar so »včeraj«, in to z gotovostjo, »vedeli«,
da, to »danes« pozabljajo, ali pa, v najboljšem primeru, ko jih v kot stisneš,
na sila nespretne načine opravičujejo, pa skorajda ne najdem osnov, za to, da
bi verjel temu, da nekdo zares ve, kako in kaj so, včasih, tudi kmetje…
Zanimive
so njihove opredelitve, pojasnjevanja, »definicije«. Tudi tiste s področja
miselnih, posledično vseh preostalih, zmožnosti. Pa »vedo«, denimo, da so
mišljenjske zmožnosti odvisne od velikosti glave. Le kaj bi Ajnštajn na to
porekel, dokazano je namreč, da je imel krepko manjšo glavo, od povprečne
betice, posledično tudi manjše možgane, le… ja, le čelni reženj, tisti, ki o
razumu govori, je bil, proporcionalno, v odnosu do preostalih možganov, krepko
večji od običajnih, krepko bolj aktivnosti izkazujoč, s svojo razbrazdanostjo…
»Vedo«,
kakopak, da tudi spol učinkuje na mišljenje, pa »vedo«, da obstaja
ženska-pamet, in tudi moška-pamet. Kaže, da se, s časom, razlike med njima
manjšajo, vse več je moških, ki se na pete povzpenjajo, si frizure barvajo, se
v parfumih kopajo, si uhane, in druge podobe nekega nakita, natikajo, da, celo
ličenje prodira, počasi, a zanesljivo, v to, moško-pamet. Pravzaprav ne vem, če
gre za nekakšno novost, ali zgolj obujanje nekih tradicij, o katerih sicer,
tako silno »vedoči«, pojma nimajo, a so jim v gene vsajene…
Tudi po
poklicih je moč, baje, pamet ugotavljati. Pa obstajajo trgovska, in znotraj nje
po posameznih panogah podeljena, pamet, odvetniška, zdravniška, čevljarska… v
kolikor je, kakopak, moč besedo logika vštevati med zadeve, ki naj bi o načinu
mišljenja govorile.
Uboga
beda, ki niti do tega ne zmore seči, da bi vedela o obstajanju določenih
(družbenih) kalupov, da, tudi mišljenjskih, posledično o različnosti navad,
običajev, ki pa, kljub svoji raznolikosti, vsi, brez izjeme, pričajo zgolj in samo
o – neumnosti, o bitjih, ki brez napotkov, nekih kažipotov in ograjenih steza,
da slučajno ne bi, pomotoma, z njih skrenila, niti koraka, samostojnega, niso
zmožna narediti! Čeprav…
Da, res
je, obstajajo različne podobe, oblike mišljenja, in med njimi je obča pamet
tisto izhodiščno, najnižje, kar je možno, in kar je tudi polžem, ma, celotnemu
živalskemu svetu dano, resda v specifičnih podobah, a v osnovi enako, a kaj, ko
občost dlje ne seže, in je samozaverovano prepričana v to, da je njena pamet –
vrhunec. Je, zares je, vsaj njim, ki višje, zaradi same svoje naravne
zasnovanosti, ne zmorejo seči, in nikoli tudi ne bodo.
Kopica
nekih imen, skozi zgodovino ohranjenih, denimo nek Tesla… že kot dete je imel v
glavi neprimerno več, kot je imelo celotno »človeštvo«, skupaj, kakopak!
Že res,
da se, kot dete, ni izkazoval z nekim, obče veljavnim, »znanjem«, saj še ni z
zadostno količino na-pamet-naučenih podatkov razpolagal, a je obenem tudi res,
da je razpolagal z orodjem, katerega občost niti oblike ne pozna, kaj šele, da
bi vedela, kako je potrebno z njim ravnati, kaj vse je moč z njim opravljati,
in opraviti, z – zmožnostjo razumevanja, z razumom!
»Pametnejši
popušča,« še ena, in to velika, NEresnica, izkazovana v podobah nekih občih
prepričanj.
Doživel
sem, velikokrat, neka vprašanja, denimo, če mislim, da sem najpametnejši, ali
vsaj pametnejši od nekoga drugega… zgolj radi tega, ker se zavedam, da tisti,
ki so me tako spraševali, ne vedo o čem govorijo, teh vprašanj nisem doživljal
v podobah žalitev, kajti – pamet je namenjena izključno razreševanju nekih
praktičnih problemov, v okvirih tistega obstoječega, katerega je moč s čutili
zaznati, prepoznati, dočim… čim usta odpre, da bi »mislila«, celo »modrovala«,
se izključno kot NEumnost izkaže! Tudi ovca, vsaka, ve, katera paša je boljša,
v katero smer bi se, za njo, podala, a niti slučajno ne zmore vedeti, tega,
denimo, ali bo, sledeč pastirju, njegovi palici, ali soli v pesti, dospela na
drug pašnik… v oboro… ali – v klavnico…
Ja, te »različne
podobe pameti«, v okvirih občega »vedenja«… prav nič določena izkazovanja niso
posledica neke zmožnosti mišljenja, še več, ko bi ta zmožnost obstajala, teh
izkazovanj sploh bilo ne bi, pač pa pridresiranih navad, nekih »družbenih«
norm, prepričanj, pričakovanj, v okviru katerih…
Ja,
zanimivo, celo takšne bedarije, kakršne so razni modni-trendi, se izkazujejo
izključno kot »miselne« zmožnosti – mišljenja nezmožnih! In temeljijo, te razne
zapovedi, tudi modne, samo na tem, da – bitja, ki ničesar v sebi, in zlasti v
beticah, ne premorejo, ne znajo, ne zmorejo drugače! Potrebujejo biti v čredah,
ker samostojno niso zmožna, potemtakem potrebujejo biti enaka vsem ostalim
črednim, obenem pa si želijo biti nekaj-posebnega, a tega drugače, kot z nekimi
izven-sebe zadevami ne zmorejo doseči, pa… tudi sraka, vsaka, je
nekaj-posebnega, v kolikor se ji v gnezdu neki okraski svetijo!
V
bistvu se mi srake smilijo, le močnejši veter zadostuje, da jim gnezda razdre,
okraske odpihne, pa, revice, v hipu, in spet, dospejo do svoje nič-posebnosti!
Katera jih, resnici na ljubo, nenehno »krasi«, vsaj tistim pogledom, ki sračjim
niso enaki.
Ne, ne
želim biti niti pametnejši, še manj naj-pametnejši, daleč od tega, čemu bi
razum, ki mi je bil, med vso žvadjo, v prekletstvo dan, zametaval, ga celo
zavrgel, in to zato počel, da bi se zmogel izključno kot bedak izkazovati?!
Ni res,
da pametnejši popušča, nasprotno, vztrajnejši je pri svojih namerah, umnejši
popušča… kadar mu je popuščanje dovoljeno, brez škode v izbiro dano, sicer pa…
Ko bi
zares obstajalo to popuščanje, brezpogojno, povej – bi Tesla dospel do svojih
ugotovitev, ali bi raje, že na začetku svoje poti, predajo podpisal, in, tudi
on, sprejel »modrosti« vesoljne bebavosti?! Obenem pa…
Ob
brezpogojnem popuščanju umnega, dobrega, poštenega… bi bilo na tem svetu, še
vedno, zaznati, tako kot sedaj, vsaj trohice vsega naštetega, ali bi obstajalo
izključno butasto, slabo, pokvarjeno?!
Ni komentarjev:
Objavite komentar