ponedeljek, 30. september 2024

Ne počnite tega doma…

Ni hujšega, slabšega, nevarnejšega, kot je – biti prepričan v neko znanje, obenem pa tega znanja ne imeti!
 
Kadar veš, da nečesa NE veš, NE znaš, da ti zadeva niti toliko ni poznana, da bi jo lahko razumel, takrat se zavedaš lastne NE-zmožnosti, pa, posledično – NE greš popravljati pralnega stroja, ker se zavedaš, da zmoreš (radi svojega neznanja) okvaro povečati.
 
Pri »praktičnih« zadevah je krepko drugače, lažje. Denimo v nekem gradbeništvu – vidiš načrt, veš, kako narediti beton, veš, kako uporabiti armaturo, zidak, kako vzidati stavbno pohištvo… vse, kar potrebuješ, za učinkovito, uspešno opravljanja dela, je 1) znanje (neka poprejšnja praksa), 2) poznavanje materialov oziroma vgradnih elementov, 3) psiho-fizična zmožnost za opravljanje dela in 4) volja po opravljanju istega. In takšnih praktičnih del se zmore malodane vsakdo pri- oziroma naučiti, dočim…
 
Dočim je na področjih, pri katerih predmeta svojega delovanja NE vidiš (in ga tudi z ostalimi čutnimi zaznavami NE zmoreš opredeliti), popolnoma drugače! In teh področij sploh ni malo, obenem so krepko pomembnejša, kot vsa praktična dela! Pomembnejša in krepko bolj presodna za samo živetje, tako sleherne posamičnosti, kakor tudi skupnosti kot celote! Denimo…
V zdravstvu je znano, da NE more biti vsak zdravnik diagnostik, pač pa zgolj – obrtnik, priučen izvajalec določenih opravil, kajti – NI moč vsake okvare zdravja ugotavljati s pomočjo mikroskopa, laboratorijske analize, rentgenskega posnetka… in tudi tam, kjer je to mogoče, tudi tam NI najbolje, če si zgolj »zdravnik«, NE-zmožen prepoznavanja simptomov, upoštevanja nekih okoliščin živetja obolelega, NE-zmožnega razumevanja palete vzrokov, ki zmorejo pripeljati do NE-zdravja (»prelepi« primeri za pravilnost te trditve se kažejo v podobah raznih psihosomatskih obolenj, pri katerih bo »zdravnik«, obrtnik, »zdravil« telo, čeprav bi MORAL zdraviti psiho, in bi bolezen, posledično, z ozdravljenim psihičnim stanjem SAMA prenehala obstajati… dočim z »zdravljenjem« telesa ne samo da vztraja, in obstaja, pač pa se stanje, kljub zdravilom, samo poslabšuje)…
 
Drug primer so vsa tista izkazovanja, ki govorijo o t. im. družbenih odnosih, o tem kako in kdaj se »družba« izkazuje znotraj nekih, specifičnih okoliščin. In je za učinkovito soočanje (potemtakem tudi raz/reševanje) potrebno ne samo POZNAVANJE družbenih zakonitosti (od ekonomskih, prek pravnih, do socioloških), pač pa tudi RAZUMEVANJE istega, in v okviru tega razumevanja tudi PREPOZNAVANJE porajanja določenih stanj! In tega (večinska) pamet NI zmožna, ker takšno izkazovanje brezpogojno terja ZMOŽNOST POSREDNEGA dospevanja do vsebin, v katerih se nahajajo vsi vzroki posamičnih izkazovanj. Pa ni, radi tega, prav nič čudnega to, da »strokovni« ekonomisti »vedo«, da ti bo bolje, če boš dninar (kot pa bi ti bilo, ko bi sam o sebi odločal!), in ni prav nič čudnega niti to, da se znotraj najvišjega pravnega organa, znotraj Ustavnega sodišča, sodniki NE zmorejo poenotiti, v svojih mnenjih, kajti – razumsko osnovani RAZUMEJO CELOTNO problematiko, nagonsko zasnovani, a »strokovno izšolani«, celo do doktoratov dospeli, »razumejo« le neposredno, dobesedno, nek konkreten del(ček) celote, NISO pa zmožni kompleksnega, celovitega vpogleda (in razumevanja) v problematiko! Pa so zakoni tako jasno, nedvoumno zapisani, da bi jih VSAK izobražen posameznik MORAL razumeti… ko bi dejansko šlo za izobraženega posameznika, in ne zgolj za »izobraženega« (tudi posameznika, večini pripadajočega) NE-umneža!
 
Ene same ceste NE znajo narediti, ne da bi morali, med delom, popravljati dogovorjene cene, kajti – tega-pa-takrat-nismo-vedeli! Pa bi MORALI vedeti, zlasti tisti, ki NAJ bi temeljili na izkušnjah, in bi MORALI predvidevati tudi različne vrste materialov, s katerimi se bodo, pri delu, srečevali.
Na poplavnih področjih gradijo objekte družbenega pomena – vzvratno! Najprej postavijo objekt, nato gredo, za že poplavljenega, urejevati proti-poplavno birokracijo, na koncu izvedejo ukrepe, ki NAJ bi, v bodoče, onemogočali ponavljanje neljubega! Z drugimi besedami – tako »pametna« je pamet, da se zmore kot NEZADOSTNA izkazati celo tam, kjer se je moč zadev naučiti, kjer je moč zadeve VIDETI, kjer so zagotovljena vsa sredstva za uspešno opravljanje dela!
In še toliko »lepše« se obeta bodočnost, glede na to, da tudi tam, kjer NAJ bi iz rok NAUČENE spustili (v šolah), »učitelji«-obrtniki NISO zmožni razlagati snovi (ker je tudi sami dejansko NE razumejo), pač pa znajo le – ponavljati, kar so njih na/učili, in kakor so jih naučili, brez slehernega dvoma, pomisleka, kaj šele ugovora!

Ni komentarjev:

Objavite komentar