Imajo
me za večnega pesimista, zanje sem »črnogled«…
Domnevam,
da me drugačnega tudi videti ne zmorejo, vsi ti, ki vedo, da »upanje umre
zadnje«, vsi ti, ki sleherni trenutek lovijo izključno zato, da bi jim
čim-lepše, čim-boljše bilo. Kot da bi bil svet narejen, in oni na njem, zaradi
njihovega ugodja…
Ne
morem biti drugačen, njim, in zanje, ki najpreprostejših dejstev niso zmožni
prepoznavati, pa v svojih hotenjih, večnih, nezadržnih, po boljšem živetju, ne
vidijo dospetja v – boljšje živetje! Podčrtal mi je besedo, program, pa jo
drugače, razumljiveje zapišem: v živetje bolh…
»Zgodovina
se ponavlja«, tako njim velja, tako oni »vedo«, dejansko pa je resnica
popolnoma drugačna – oni, da, prav oni, v vseh svojih rodovih, v vseh nekih
časih, so tisti, ki ponavljajo zgodovino! Pa…
Takrat,
kadar jim vajeti nadeneš, kadar ima pastir palico v rokah, in gleda na nasade,
da jih kopita in parklji ne bi poteptali, takrat se zmore svet z napredkom
izkazovati, ne le s tehnološkim, ki je, resnici na ljubo, krepko manj pomemben,
kot je pomemben razvoj nekega mišljenja, nekih normativov, posledično ravnanj,
zlasti tistih, ki o sobivanju, dejanskem, ne zgolj fizičnem, pričajo… ko pa
odpreš vrata hlevov, pastirja z dolžnosti pokličeš, takrat val, noreč proti
neki, in predvsem tozadevni svobodi, ograde poruši, in v nasade dospe!
Ni
svobode v tem, da smem početi tisto, kar želim početi, pač pa v tistem, da
samemu sebi preprečujem v druge posegati, jih kakorkoli ogrožati! Celo žival v
divjini zmore, in sme, obstajati izključno znotraj nekih pravil, zakonitosti,
nekih ograd, takšnih in drugačnih, pa četudi očem neposredno nevidnih…
Kamorkoli
po svetu pogledaš, povsod boš ugotovil, da so se z njihovim »napredkom«, z
njihovo »osvobojenostjo« zadeve samo poslabšale, nikjer, enega samega primera
ne boš našel, da je, ob njih, danes boljši, kot je bil včeraj!
In tudi
ko širše pogledaš, skozi čas, zlahka ugotoviš: sleherna »demokratizacija«
družbe, sleherno odpiranje hlevskih vrat… je samo do razkroja, razpada
pripeljala(-o)! »Deset babic, kilavo dete,« naj bi tudi obči poznali, po
možnosti tudi razumeli, a kaj, ko ne, pa »vedo«, da bo prav zaradi desetih babic,
zaradi desetih »po svoje« mnenj, med seboj različnih, kakopak, dete imelo več
možnosti za svoje (pre)živetje…
(Raz)uma
je na svetu bore malo, prevladujejo, in to krepko, nagoni! Pa ne more biti, v
takšnih okvirih, neke dejanske demokracije, nekega stanja, v katerem prevlada
najmodrejša odločitev, nasprotno – dva bebca imata močnejši glas, kot ga ima en
sam »sokrat«. In bebcev, na žalost, ne manjka.
Ni komentarjev:
Objavite komentar