nedelja, 1. september 2024

Enakopravnost, zgrešenost pristopa…

Uvodoma zapišem: vsa Narava temelji na povsem logičnih načelih in izključno zaradi tega zmore obstajati milijone let!
 
Naravo, njeno zasnovanost, njene značilnosti, posledično tudi njena izkazovanja, obravnavam kot merilo pravilnega, in da je takšna obravnava edina ustrezna, o tem mi pričajo tudi izkušnje, pridobljene v okvirih izvajanja psihoterapije, ko sem iskal (in, kakopak, tudi našel) NE-pravilnosti, potemtakem NE-naravnosti oziroma okvarjenosti (izkaze obolelosti) prav v – odstopanjih od naravnega…
 
Res je, človek se razlikuje od živali, pa človeka, in njegove specifičnosti, NE kaže obravnavati skozi iskanje enakosti med njim in živaljo, vendar je res tudi to, da je »človeštvo« sestavljeno iz nagonskih bitij, in je res tudi to, da je, obravnavajoč »človeštvo«, iskanje te, omenjene enakosti ne samo dopustno, pač pa celo nujno potrebno! Primerljivo s primerljivim…
 
Enakopravnost v vsakdanji praksi Narave NE obstaja drugače, kot samo v podobah neke IZHODIŠČNE možnosti, ki pa hitro preneha obstajati, kar pomeni, da s tem prenehanjem obstajanja možnosti preneha tudi enakopravnost, kajti…
 
Narava je vsem živalim, in vsaki, namenila njeno specifično vlogo, s katero se sleherna posamičnost izkazuje v odnosu do celote, s tem, ko tej celoti doprinaša tisto, kar le-ta potrebuje za svoj, čim bolj nemoten, obstanek. Pomeni, da je Narava vsemu, in sleherni posamičnosti, najprej namenila – ZADOLŽITEV, opredelila ji je, kaj MORA početi, s čem MORA doprinašati skupnosti, da bo zanjo tudi sprejemljiva, da ji bo dovoljeno, znotraj te skupnosti, znotraj celote, obstajati. Pomeni, da je Narava zastavila zadeve z DOLŽNOSTMI (in NE s pravicami)!
 
Na temelju teh dolžnosti Narava ugotavlja tudi ODGOVORNOST(i), pa vse tisto, kar se izkazuje z NE-izvajanjem nekih aktivnosti (zadolžitev), potrebnih za obstajanje celote, preprosto ukine, odpravi! Tam, kjer ni več razlogov za obstajanje določenih posamičnosti, tam le-te izumrejo… tam, kjer nastopijo neke drugačne okoliščine, tam, kjer, posledično, nastane potreba po drugačni obravnavi prejetih zadolžitev, tam sledi prilagajanje zadolženih (izvajalcev teh zadolžitev), pa kuščarji izgubijo okončine (in postanejo t. im. slepci), človeška ribica izgubi vid, ptica izgubi zmožnost letenja…
 
Šele v končni fazi Narava dospe do – PRAVIC, do tega, da smejo tiste posamičnosti, ki bolje, in količinsko več opravijo za celoto, postati močnejše (od ostalih), in da si smejo, na osnovi tega, »dovoliti« (posledično tudi prilastiti si, imeti) več od nekih drugih.
 
Da, Narava zgolj v izhodišču VSEM porodi, načeloma vsaj, enake zmožnosti (sposobnosti), in vsem (znotraj posamičnih podob živetja) porodi enake zadolžitve, a v naslednjem koraku že IZNIČI to enakost, in presoja samo na temelju tega KOLIKO (če sploh) posamičnosti opravljajo svoje zadolžitve, in KAKO jih opravljajo, ob čemer vse tisto, kar odstopa, v negativnem smislu, od njenih pričakovanj, preprosto – izloči!
 
Si zmoreš predstavljati neko čredo, neko krdelo, neko mravljišče… v okviru katere(ga) bi vsi, in vsakdo, bili enakopravni, in bi imeli enako pravico do, na primer, odločanja?! Jaz si tega ne zmorem zamisliti drugače kot v podobah kaosa, v podobah, ki bi pričale o tragičnem izkazovanju takšne neke ožje skupine (skupnosti, celote), o izkazovanju, ki bi, neizogibno, vodilo proti koncu obstajanja cele neke skupnosti! Ne da se, nikakor, na tak način, čreda se niti z mesta ne bi premaknila, ko bi vsakdo o njenem premikanju odločal, ko bi vsakdo vedel, kam mora iti, in bi ta védenja vključevala premike v vse smeri hkrati! Neizvedljivo stanje.
 
V Naravi tisti, ki bolje opravlja svoje zadolžitve, in jih opravlja v večjem obsegu, ne izkazuje samo svojih zmožnosti za izvajanje zadanega mu dela, pač pa izkazuje tudi svojo MOČ (lahko v podobah telesne moči, ali moči v spretnosti, v pravilnem odločanju), in na osnovi te moči dospeva tudi do – večjih pravic!
Res je, tudi Narava pozna neka preverjanja obstoječih stanj, pa vsake toliko v vsaki čredi pride do njihovega ugotavljanja, do »merjenja moči« (s tem, posledično, tudi do ugotavljanja izhajajočih pravic), a je res tudi to, da takšna merjenja ugotavljajo DEJANSKA stanja, in ne umišljenih, domnevanih oz. želenih! Pomeni, da si v Naravi lahko pridobiš VEČ »enakopravnosti« (večje pravice) IZKLJUČNO na osnovah izkazanega (svojega prispevanja celoti, svojih sposobnosti), medtem ko večina ostaja pri MANJ »enakopravnosti«, v stanju, v katerem, preprosto, MORA slediti tistim zmožnejšim, se po njih odločitvah ravnati.
Tega, kakopak, ne boš opazil pri neki, na primer, bivolji čredi, ki se pase na bogato obrodečem pašniku, in je za vse, sočasno, dovolj paše, boš pa, zlahka, opazil tam, kjer so danosti omejene in kjer, niti v teoriji, ni dovolj za vse, pač pa samo za močnejše, spretnejše, izkušenejše, sposobnejše…
 
Res je, človeka je potrebno drugače obravnavati, kot žival, kajti človek, kot razumsko bitje, se že rodi z uvidevnostjo, z občutkom za delitev, posledično za prav in NE-prav, potemtakem, vsaj v osnovah, z etičnostjo, ampak – »človeštvo« se takšno NE rojeva, pač pa se rojeva natanko tako, kot se rojevajo vsa nagonska bitja, temelječ na boju-za-obstanek, pogojenem (in izkazovanem) s sebičnostjo, pa… medtem ko človek išče skupnosti (vsem) sprejemljive rešitve, in izključno skozi dobrobit te skupnosti do lastne dospeva, znotraj »človeštva« iščejo vsak sebi, in pravice, in imetje, in bi vsak po-svoje, potemtakem bi, vsak, naravnost v kaos, naravnost proti (tudi lastnemu) propadu, potemtakem, če grem korak dlje, »človeštvo« POTREBUJE predvodnika, nekega usmerjevalca, odločevalca, pastirja!
 
Kjer vsakdo sme, tam vrednosti ne zmorejo obstati. Kjer vsakdo ve, tam védenja ni. Kjer vsakdo zna, tam… se napredek izkazuje v podobah vračanja-v-nazaj, v podobah razkrajanja nekega napredovanja (kolikor je le-tega sploh bilo).
 
Na temelju enakopravnosti (katere NE pojmujejo v podobah neke IZHODIŠČNE namere, pač pa v podobah vsakdanjega, praktičnega izkazovanja… neodvisno od tega, koliko, če sploh, si sposoben, koliko si prizadeven, odgovoren, pripravljen nositi posledice lastnega početja) nastajajo, v »človeški« družbi, številne KRIVICE, takšna stanja, ki ONEMOGOČAJO nemoteno obstajanje skupnosti kot take, neke celote (priporočljivo je, to celoto, obravnavati v podobah planeta Zemlja, kajti vsi obstajamo na njem, na, četudi /za naša pojmovanja/ nekoliko večjem, a obenem omejenem področju)! Bom navedel povsem preprost primer, takšnega porajanja (mnogih) krivic, primer, ki je dodobra obarvan s tistim, čemur pravimo potrošništvo…
 
»Vsi smo enakopravni,« ne samo mnenje, neko prepričanje, pač pa tudi pričakovanja in zahteve občestva. In, kakopak, če smo-vsi-enakopravni, potem MORAM tudi »jaz« imeti možnost dostopa do tistega, kar vidim pri nekem drugem, pa – če ima ta drug avto, moram imeti priložnost dospetja do avtomobila tudi »jaz«, če sme ta nekdo sredi januarja jesti jagode, MORAM takšno priložnost imeti tudi »jaz«…
Kakopak, takšno izkazovanje NI samo posledica ugotovitve tega vsi-smo-enakopravni, pač pa – NEtvorna bitja, NEzmožna samim sebi in iz sebe ustvarjati lastna zadovoljstva (zadovoljstvo = ugodje pa je potrebno za živetje), potrebujejo nadomestke (tisto »tuje perje«), obenem pa NEsposobna bitja, ki se v medsebojnih odnosih izkazujejo izključno kot nič-posebnega (nič izstopajočega, omembe vrednega), imajo pa željo (celo izjemno močno, in temelječo na občutkih manjvrednostnih kompleksov) po biti-nekaj-več (ali vsaj z ostalimi primerljiv), zmorejo IZKLJUČNO na temeljih dospevanja do materialnega (do tega »tujega perja«) govoriti o (in to tako tudi obravnavati, »vrednotiti«), ugotavljati nek svoj sem-vsaj-primerljiv-z-ostalimi, marsikdaj pa tudi tisti sem-več/vreden/-od-ostalih! Ampak – sposobnosti pa ni, v enakem obsegu porazdeljene, in tudi možnosti ni, za to, da bi vsi enake prihodke prejemali, pa – ker tega ni, ker se sami NE zmorejo približati želenim dobrinam, morajo ponudniki teh dobrin – dobrine približati občestvu, te dobrine narediti za cenovno sprejemljive (dostopne) vsakomur!
 
Kako pa dospeš do te cenovne dostopnosti?! Na različne načine…
Prvi način je ta, da povečaš količino proizvedenega (radi govorimo o hiper-produkciji), kajti s tem dosežeš zmanjšanje (nekih fiksnih) stroškov na enoto (če že imam stroj, in če že vrednost njegove nabave vkalkuliram v ceno proizvoda, bo del amortizacije, ki /tudi/ vpliva na končno ceno, manjši, v kolikor bo stroj delal štiriindvajset ur dnevno, in ne samo osem… in enako načelo velja tudi za ostale, druge fiksne stroške, od najemnine oziroma od fiksnih stroškov samega objekta proizvodnje, pa vse do obsega spremljajočih nekih služb, katere potrebujem za svoje poslovanje)…
 
Drug način je ta (že kar stalnica v praksi), da bom za izdelavo nekega proizvoda uporabljal cenejše (potemtakem tudi slabše, večinoma vsaj) materiale (zaradi tega tudi rok trajanja izdelka ne more biti tako dolg, kot je zmogel biti v preteklosti), pomeni, da bom proizvajal (tudi na prehranbenem področju) – SLABŠE proizvode!
 
Tretji način je – nižanje stroškov same izdelave, potemtakem stroškov dela.
Delo, fizična delovna sila, je največji del stroškov neke proizvodnje, predvsem pa je KONSTANTEN del (objekt postavim, zanj enkrat plačam, in mi služi neko obdobje… enako velja za stroje, infrastrukturo…), delavce pa moram plačevati ves čas njihovega dela, ob čemer zahtevajo vedno več, pa me striženje med stroški-dela, na eni strani, in željo po tem, da proizvod naredim še cenejšega (posledično vsakomur-dostopnejšega, še bolj posledično bolj-prodajanega)… dobesedno žene v to, da:
-          povečujem delovne normative;
-          slabšam kakovost delovnih pogojev;
-          nižam (krčim) pravice zaposlenih;
-          nadomeščam fizično delovno silo z napravami;
-          iščem cenejšo delovno silo (na nekih drugih geografskih področjih);
-          ne nazadnje (gre, na žalost, kar za stalno prakso!!!), da GOLJUFAM skupnost (tako, na primer, da pri izdelavi proizvoda uporabljam neke – načeloma vsaj – nedovoljene materiale, a cenejše… da sestava izdelka NI enaka deklaraciji… da NE izpolnjujem pogojev, opredeljenih v nekih zavezah o, denimo, servisiranju prodanega proizvoda, in predvsem v njegovem, časovno opredeljenem, delovanju oz. trajanju… da zaposlenim ne izplačujem vsega tistega, kar bi po zavezah moral izplačevati… da, s prikazovanjem lažnih podatkov o poslovanju, državi ne plačujem toliko, kolikor bi dejansko moral…).
Z drugimi besedami, in če zaokrožim, to pomeni, da me ta obča glad, to »potrošništvo« (ki je »v krvi« nagonskih bitij, in ga NI potrebno posebej ustvarjati, spodbujati) vodi do tega (zlasti v okvirih nemilostne konkurence), v povezavi z »mojo« željo po tem, da bi tudi »jaz« več-imel, da – povzročam KRIVICO!
 
Na eni strani se, potemtakem, nahaja POVZROČANJE KRIVIC, na drugi strani pa obstaja (tozadevna vsaj) neka enakopravnost, neka možnost (malodane slehernika) dospetja do tistega-kar-ima-nek-drug (in si tudi »jaz« želim imeti), potemtakem na drugi strani obstaja neka »pravica«, neko zadovoljstvo (četudi TEMELJEČE na NE-poštenosti, na NE-moralnosti, na NE-logičnosti), in med obema tema (nasprotujoče delujočima) stranema je potrebno »balansirati«, iskati nekakšno »ravnotežje«, neko stanje, v okviru katerega bo zadovoljstva vsaj za kanček več kot nezadovoljstva. Pa čeprav (kot proizvajalec) to balansiranje prepuščam skupnosti (državi), katero že tako in tako goljufam, obenem pa nanjo prenašam obveznosti (v podobah nekih socialnih pomoči, na primer), katere bi sam (kot delodajalec) moral izpolnjevati!
 
»Razvoj«, »napredek« prek Sveta ne poteka enakomerno, nasprotno, »nerazvite« skupnosti zaostajajo za »razvitimi«, vendar – tudi te, »nerazvite«, želijo imeti enakopravnost, enake pravice, enaka ugodja, kot jih imajo »razviti«, in ta želja, ki v praksi NI izpolnjena, poraja – nezadovoljstvo! Nekdo, ki cele dneve pregara za nekaj pesti riža, denimo, zagotovo ne more biti zadovoljen, takrat, ko ugotovi, da neki debeli »razviteži« za njegov proizvod plačujejo krepko več, kot pa znaša njegov nekaj mesečni dohodek. In si, tako, kot si to želijo v »razvitosti«, tudi on, zase želi – več-imeti, bolje zaslužiti, pa se, posledično, trg cenejše (celo cenene) delovne sile vse bolj krči, postaja negotov, obenem socialne razmere, na teh, »nerazvitih« področjih, vodijo do družbenih konfliktov (ponekod se pobijajo tudi zaradi povsem banalnih zadev, zaradi zadev, ki SO rešljive… ko bi se celota zavedala same sebe, kot celote, v kateri je sleherni delček so-pogojen z ostalimi!), ti družbeni konflikti pa se razraščajo in se odražajo sprva zgolj v neposrednih okoljih, kasneje pa tudi tako, da – nihče na planetu ne more obstajati v stanju, v okviru katerega ne bi bil (vsaj posredno) ogrožen od nekega drugega, ki si želi samo neko enakovredno obravnavo, neko (tudi, ali predvsem zase) enakopravnost!
Takšnega stanja v (dejanskem) svetu človeka NIKOLI ne bi bilo (radi že omenjene uvidevnosti, etičnosti, ne samo radi razumskosti in, posledično, upoštevanja tega, da ne smem pričakovati zadovoljstva tam, kjer se z nekim izkoriščanjem izkazujem), obstaja pa, natanko enako stanje, v celotnem preostalem svetu, tako med (uradno prepoznanimi) živalmi, kakor tudi med rastlinami (da, tudi pri rastlinah so močnejše prodornejše, uspešnejše, si več jemljejo kot ostale)! In tudi v živalsko-rastlinskem svetu NE vedo tega, da obstaja sledeč vrstni red: NAJPREJ ZADOLŽITVE (ki ne smejo skozi-prste-gledati)… nato IZVAJANJE( ki je neposredno odvisno od zmožnosti izvajalcev)… v naslednjem koraku ODGOVORNOST (v Naravi je sleherna NE-pravilnost v izkazovanju kaznovana)… in šele na koncu PRAVICE (ki so NEenakomerno razporejene, v neposredni odvisnosti od zadolžitev + njihovega izvajanja + odgovornosti)!
 
Srbi pravijo, da ni moč (iz)ravnati krive reke…
Moč jo je, seveda, (iz)ravnati, a izključno pod nekimi pogoji, v okviru tega, kakopak, da ji najprej ustrezno (dovolj močno) strugo urediš (ki bo reki onemogočala njen po-svoje) in da nenehno skrbiš za to, da reka (s svojimi silnicami) te struge ne bo ogrozila, je celo odpravila, pomeni, z drugimi besedami, da se nenehno zoperstavljaš silnicam (nameram), s katerimi se reka želi, in potrebuje, izkazovati, in nadalje to pomeni, da – nenehno deluješ PROTI volji te reke, pri čemer ji, z nekimi »sladkorčki«, omogočaš to, da bo učinkovanje tvoje volje močnejše od njenih želja (ali pa, da jo s »palico« pri/siliš v ubogljivost), vendar – na tak način zmoreš (kolikor si pri možnostih za to) ohranjati zgolj neko minimalno, običajno, NAVIDEZNO delovanje (in zadovoljstvo) reke… in če tega ne počneš nenehno, bodisi radi tega, ker nisi zmožen presojati dejstev, bodisi radi umanjkanja materialov (virov) za takšno početje, potem doživiš to, da reka, preprosto, »okove«, katere si ji nadel – izniči! In glede na to, da je na tem butastem planetu (v rokah nagonske večine) zgolj za ščepec zmožnosti presoje, glede na to, da so viri (tudi cenene delovne sile) omejeni, in jih, slej ko prej, izčrpaš… se bodočnost, zanesljivo, ne kaže mirnejša od sedanjosti, ali preteklosti, prej popolnoma nasprotno!
 
Sem že omenjal neke države, denimo Kitajsko – obstaja, kontinuirano, že pet tisočletij! Verjel/a ali ne, ta dosežek ji je uspel izključno zaradi tega, ker na Kitajskem NI ne »enakopravnosti« (čeprav zgolj tozadevne) »razvitega«-Zahoda, posledično NI primerljive »demokracije«, stanja, v katerem znotraj črede vsakdo meni, da ima pravico odločati o smeri, v katero bo čreda krenila!

Ni komentarjev:

Objavite komentar