torek, 28. november 2023

Prav nič več!

Ne prevajam več… iz slovenščine v slovenščino! In sploh ne prevajam več na osnovi želja, nekih drugih, da bi jim prevedel, pač pa prevajam samo še tisto, in takrat, kar, in kadar, si sam zaželim prevesti.
 
Ne prevajam svojih misli, in tega ne počnem zlasti tistim, ki misliti ne zmorejo.
Ne prevajam več svojih čustvovanj, in zlasti tistim ne, ki niti do podobnih dospeti ne znajo.
Ne prevajam več samega sebe. Raje puščam, da me nedojemljivi »razumejo« tako, kakor so me zmožni »razumeti«, tako in tako jim nobena razlaga do živega ne pride.
 
Tisti, ki menijo, da me razumejo, tisti bi se, še pred takšno mislijo, morali »v meni« začutiti. A dvomim, da se, vsaj tako ne, zagotovo, kot bi se morali, da bi me zares razumeli! Preveč sem jih spoznal, takšnih, da bi jim njihov prav priznal.
 
Ne zmore uporabnik imeti osnov, da bi, vsaj zdaleč, in približno, tvorca razumel! Jaz pa sem oboje, tako tvorec, kakor uporabnik, pa mi je drugače.
 
Ne zmore jedec kuharja razumeti, zlasti takrat, kadar ta kuhar pri roki malodane ničesar nima, pa čara, in sčara. Kuhar zmore, sam je oboje, in kuhar, in jedec.
 
Ne zmore nekdo, ki je običajnega vajen, in drugega ne pozna, ne-običajnega razumeti… drugačne korenine, drugačno okolje, drugačna rast, drugačno nebo, proti kateremu drugačne veje poganjajo! A to ne-običajno zmore, o sebi ve, sredi običajnega raste.
 
Ne zmore tisti, ki na najnižji stopnici stoji, tistega na vrhu razumeti. Še nikoli do vrha ni dospel, niti hoje do njega ne pozna. Tisti na vrhu pa zmore, vrh mu je dan, do njega pa je uspel tako, da je tudi na najnižjo stopnico stopil.
 
Naj me »razumejo« kakor me »razumejo«, kakor jim je omogočeno, kakor jim je volja. Naj me, še naprej, prepričujejo, o tem, da me »razumejo«, sam vem, da me ne, in da me nikoli ne bodo zmogli. In ga ni, enega samega ni, ki bi me zares znal razumeti, celo med tistimi ne, ki so iz mene pognali! Še s samim seboj se, včasih, pregovarjam, če mi je res bilo potrebno tako, kakor sem…
 
Glejte »po svoje«, videvajte »po svoje«, mislite (si) »po svoje«, »razumevajte po svoje«… jaz vam pomagati ne morem, marsikdaj tudi ne želim… le zagotavljam, in to sila resno počnem – nihče, ampak res nihče me ne bo, nikoli, zares razumel!
 
Da, nič več ne prevajam, samega sebe, kajti izkazalo se je, da sem vse dosedanje prevode povsem v zaman spočel.

Ni komentarjev:

Objavite komentar