torek, 28. november 2023

Tega pa, resnično, ne želim!

Ne, ne želim si vedeti vse(ga)! In kar nekaj razlogov obstaja, za to…
 
Kot prvo – »vse« zmore »vedeti« izključno neumnost! Že ko sliši, nekaj, o nečem, »vse ve«, čeprav je žalostna resnica, ki povsem drugače govori, in izpove, da ničesar zares ne ve, ta neumnost, le ponavljati neštetokrat prežvečeno se je naučila.
 
Kot drugo – več kot sem izvedel, več kot vem, večje se mi področje neznanega razkriva, ko me dvom v dokončnost spoznanj do vprašanj popelje, in me ta vprašanja k odgovorom ženejo, dočim mi za njih iskanje vse manj časa ostaja. Pa mi je ljubše vedeti, to, da nikoli ni moč do konca dospeti.
 
Kot tretje – večina tistega, o čemer sem ugotavljal, pri čemer sem do spoznanj, do tistega vem dospel, večina tistega se je zmogla v nekih bolečih, v najboljšem primeru neprijetnih podobah izkazati. Pa mi ni do tega, da bi pretirano tako nadaljeval.
 
Kot četrto – da bi vedel o tem, k čemur sem se namenil vedeti, in mi je vsako spoznanje samo še bolj svet razkrajalo, mi ga v temo ovijalo… ne, hvala, a niso vredni moje volje, mojega časa, mojega življenja, pa čeprav bi ga samo temu namenil, da bi še več vedel o njih!
 
Kot peto, in poslednje, kar mi ta hip na misel pade – kako dolgočasno, monotono, prazno, predvidljivo bi bilo vse, življenje samo po sebi, ves svet, ko bi vedel, vse o vsem, in ko ničesar ne bi bilo, kar bi v neka razkrivanja vleklo, se, kot neznano, kot zanimivost izkazovalo…
 
Ne, resnično si ne želim vedeti vsega. Še to, kar vem, mi je preveč, krepko preveč!

Ni komentarjev:

Objavite komentar